اینترنت و شبکه
موضوعات داغ

WHMCS چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ در 4 مرحله نصب و راه اندازی کنید.

راه حل جامع WHMCS

WHMCS چیست؟

شاید به این فکر کرده باشید که شرکت های ارائه خدمات وب سایت مانند وب سرویس ها و وب سرور ها چگونه روی مشتریان خود مدیریت می کنند و می توانند به سرعت نیازهای آنان را پاسخگو باشند.

پاسخ شما را در یک کلمه خلاصه می کنیم: WHMCS

این کلمه مخفف عبارت Web Host Manager Complete Solution یا راهکار کامل مدیریت میزبانی وب بوده که مهمترین وظیفه آن خودکارسازی ایجاد و مدیریت خدمات میزبانی وب برای مشتریان است.

علت این نامگذاری به این دلیل است که WHMCS در ابتدا به عنوان یک کنترل پنل توسعه داده شد که امکان تهیه خودکار حساب های میزبانی وب cPanel را با استفاده از کنترل پنل مدیریت میزبان وب فراهم می کرد.

در این مقاله به شما می گوییم که WHMCS چیست و چگونه می توان از آن برای کسب و کار شما استفاده کرد.

WHMCS چه استفاده ای دارد؟

WHMCS یک سیستم کامل و جامع مدیریت کاربران هاستینگ ها که وب سایت خود را در هاستینگ میزبانی می کنند بوده که هدف اصلی آن ایجاد راحت ترین روش برای کنترل و ارتباط با این کاربران است

یکی از کارهایی که ما می توانیم با WHMCS انجام دهیم مدیریت خریدها و سرویس های کاربران است که این مهم می تواند با برنامه های کاربردی مورد ما ادغام شده و طیف گسترده ای از خدمات را به مشتریان ارائه دهد.

با توجه به این که WHMCS دو رابط کاربری سمت کاربر و سمت کارشناس دارد می توان به بسیاری از نیازهای کاربر بدون اتصال مستقیم و تلفنی با کارشناس به طور خودکار پاسخ داد.

برای مثال کاربر می تواند فضا و سرور و سخت افزار خود را براحتی انتخاب کرده و سرویس دهنده به طور اتوماتیک سرویس مورد نظر او را ایجاد کند.

این روش نوین باعث می شود که در ساعت ها وقتی که برای ایجاد دستی سرویس مورد نیاز مشتری صرف می شد صرفه جویی شده و خرید و ورود مشتری را بسیار ساده کند.

WHMCS شامل ابزارهای بسیار کاربردی و مفیدی برای مشتری و سرویس دهنده است که بعضی از آنها عبارتست از:

  • پشتیبانی مشتری
  • مدیریت صورتحساب
  • گزارش ها
  • مدیریت تقلب و کلاه برداری احتمالی
  • مدیریت سفارش
  • ثبت دامنه

شاید شما فکر کنید که چون WHMCS ابتدا برای cPanel ایجاد شده بود فقط برای این سیستم کاربرد دارد. اما این نکته مهم است که از آن می توان برای تهیه خودکار سرویس زیر نیز استفاده نمود:

  • VPN Accounts
  • Game Servers
  • VPS Hosting
  • Domains
  • Email Accounts

و همچنین بازه گسترده ای از دیگر خدمات و سرویس ها و محصولات مرتبط با وب.

whmcs

حالا چگونه از WHMCS استفاده کنیم؟

شروع کار بسیار ساده است و کافی است مراحل زیر را یک به یک طی کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید:

مرحله به مرحله را استفاده از whmcs در وب سرور

  1.  اولین مرحله این است که باید مجوز مربوطه را از سایت رسمی به آدرس whmcs.com یا نماینده آن در ایران خریداری کنیم.
    در نظر داشته باشید که این خرید باید با توجه به تعداد مشتریان باشد و در نظر داشته باشد که هر زمان خواستید می توانید آن را تغییر و ارتقا دهید.
    البته نسخه های دستکاری شده نیز در بازار موجود بوده که آریو آن را پیشنهاد نمی کند.
  2. مرحله بعدی خرید سرور و نصب WHMCS روی آن است. راهنمای نصب آن در سایت ما موجود بوده که می توانید با استفاده از آن این سیستم محبوب را نصب کنید.
    پیشنهاد ما استفاده از سرور cPanel / WHM بوده که WHMCS براحتی رو آن نصب خواهد شد.
  3. پس از راه اندازی و اتمام نصب WHMCS می توانید کانفیگ و تنظیمات آن را شروع کنید. به این ترتیب که شما باید محصولات ، طراحی پنل وب سایت سمت مشتری و چیزهای دیگری را تنظیم کنید.
  4. اکنون می توانید WHMCS را در وب سایت اصلی شرکت خود ییاده کنید یا از آن به عنوان یک درگاه جداگانه کاربران برای خرید دامنه ها و سایر خدمات میزبانی خود بهره مند شوید.

ماژول WHMCS چیست ؟

یکی از ویژگی های بسیار جالب WHMCS ماژولار بودن و دارا بودن قابلیت اضافه کردن قابلیت های مختلف به آن است.

این ماژول ها می تواند با پنل اصلی ترکیب شده و امکانات گسترده ای را به آن بیافزاید.

به عنوان مثال ServerMania می تواند یک ماژول WHMCS را توسعه دهد تا فروشندگان جداگانه سرورهای ما بتوانند فرآیند سفارش سرور را به طور خودکار انجام دهند یا به فروشندگان اجازه دهند تا عملکردهای مدیریت سرور را به پنل مشتری خود اضافه کنند.

ماژول های WHMCS یک راه عالی و بسیار مفید برای گسترش امکانات پنل های مختلف این سیستم هستند.

جایگزین های WHMCS در هاستینگ کدامند؟

همانطور که می دانید در صنعت شبکه و وب همیشه رقبای قدرمندی بوده که می توانند سیستم ها به چالش بکشند. در حالی که WHMCS محبوب ترین سیستم مدیریت کاربران وب سرویس ها است اما باز هم رقبایی مانند Clientexec و Blesta وجود داشته که توانسته اند بخش کوچکی از بازار را تصاحب کنند.

اما باید در نظر بگیرید که WHMCS از امکانات بسیار گسترده تر و قیمت منصفانه تری بهره برده که آن را به یک انتخاب مطمئن تبدیل می کند.

مراحل بعدی :

هنگامی که WHMCS را نصب کردید، به یک سرور اختصاصی نیاز دارید که بتوانید برای استقرار سرورهایی که مشتریان شما روی آنها میزبانی می شوند، به او اعتماد کنید. توصیه می کنیم یک مشاوره سرور قوی استخدام کنید تا بتواند با توجه به نیازهای شما سرور مناسبی را پیدا کرده تا نیازهای شما را برآورده کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا