اینترنت و شبکهشبکه

از دست دادن بسته یا Pocket Loss

چرا گاهی اوقات در شبکه ها بسته ها از دست می رود و چه کنیم این مشکل را رفع کنیم؟

از دست دادن بسته یا Pocket Loss : چیست ؟ چرا و چگونه؟

در این مقاله می خواهیم در این مورد بحث کنیم که چرا گاهی اوقات مشکلاتی در شبکه بوجود می آید مانند اینکه مثلا تصاویر دوربین مداربسته را نمی توانیم بدرستی به صورت آنلاین دریافت کنیم یا وقتی بازی می کنیم قطع و وصلی یا به اصطلاح لگ داریم.

در این مقاله ، به این می پردازیم که از دست دادن بسته چیست و واقعا چه چیزی نیست، همچنین چند راه حل ساده برای رفع آن را بررسی می کنیم. ما همچنین توضیح خواهیم داد که چرا گاهی اوقات نمی توان از دست دادن بسته را برطرف کرد!!!

بسته یا Pocket چیست؟

پکت یا بسته ابتدایی ترین و کوچکترین واحد در ارتباطات مربوط به شبکه های کامپیوتری است. در شبکه، یک بسته بخش کوچکی از یک پیام بزرگتر است. داده‌های ارسال شده از طریق شبکه های کامپیوتری، مانند اینترنت، به بسته ها تقسیم می شوند. سپس این بسته ها توسط کامپیوتر یا دستگاهی که آنها را دریافت می کند، دوباره ترکیب می شوند.

نوشته های مشابه

شبکه گروهی از دو یا چند کامپیوتر متصل است. اینترنت در حقیقت شبکه‌ای از شبکه‌ها است – به این ترتیب شبکه‌های متعدد در سراسر جهان که همگی با یکدیگر مرتبط هستند.

از دست دادن بسته یا Pocket Loss چیست؟

از دست دادن بستهقبل از تعریف از دست دادن بسته، اجازه دهید در مورد تاخیر صحبت کنیم.

پینگ تأخیر را اندازه گیری می کند. همانطور که بازی های آنلاین را انجام می دهید یا تصاویر دوربین مداربسته را مشاهده می کنید ، رایانه یا موبایل شما دائماً بسته هایی از داده ها را با سرور یا میزبان اصلی مبادله می کند.

زمان سفر رفت و برگشت آن بسته ها پینگ PING شماست. پینگ به سرعت اتصال به اینترنت و فاصله شما تا سرور بستگی دارد.

با یک پینگ کم، مانند 15 میلی‌ثانیه، به سرعت بسته‌های داده را با سرور مبادله می‌کنید و به لطف این به‌روزرسانی‌های سریع، می‌توانید انتظار تجربه‌ای پاسخگو داشته باشید.

با یک پینگ بالا، مانند 300 میلی‌ثانیه، ارتباط بین رایانه یا موبایل شما و سرور بسیار کندتر خواهد بود و باعث تاخیر می‌شود.

وقتی در یک بازی چند نفره تاخیر را تجربه می‌کنید، نتیجه آن عدم پاسخ دهی سریع و ارتباط بسیار نامناسب است. یا مثلا وقتی در حال تماشای تصاویر دوربین مداربسته هستیم اتفاقی افتاده و مثلا ما چند ثانیه تاخیر آن را مشاهده می کنیم.

از دست دادن بسته، از دست دادن اطلاعاتی است که بین رایانه یا موبایل شما و سرور رد و بدل می شود. در مورد از دست دادن بسته، به جای صرف زمان طولانی برای سفر بین مشتری و میزبان، برخی از بسته ها هرگز به دست نمی آیند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بسته باید دوباره ارسال شود، که باعث تاخیر بسیار بالایی می‌شود.

علاوه بر این، در حالی که تاخیر اغلب با ارتقا به اتصال اینترنت سریعتر قابل رفع است، از دست دادن بسته حتی در اتصالات پرسرعت نیز می تواند رخ دهد.

دلایل قابل ذکر زیادی برای از دست دادن بسته وجود دارد:

  • پورت یا کابل اترنت معیوب.
  • مشکلات مربوط به کنترلر رابط شبکه (NIC) در رایانه شما
  • سیستم عامل روتر قدیمی
  • تراکم شبکه
  • مشکلات سرورهای اصلی

همیشه قبل از شروع به عیب یابی اتصال خود، در مورد مسائل از دست دادن بسته تحقیق کنید. این امکان وجود دارد که مشکلی در سرورهای اصلی وجود داشته باشد که در پایان شما قابل حل نباشد. اگر اینطور است، اغلب کارهای کمی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید، به جز انتظار برای رفع مشکل از سوی توسعه‌ دهندگان و شرکت اصلی تولید کننده دستگاه ضبط تصاویر.

راه حل های سریع برای رفع مشکل از دست دادن بسته ها

از دست دادن بسته و راه حل های آن

ابتدا، تمام برنامه‌های پس‌زمینه را که می‌توانند تراکم شبکه را افزایش دهند، ببندید. این می تواند هر چیزی باشد که از پهنای باند شبکه شما استفاده می کند – بارگیری در پس زمینه، به روز رسانی خودکار بازی ها و برنامه ها، یا تب های مرورگر که ویدیو یا صدا را پخش می کنند.

اگر تأثیری نداشت، روش آزمایش شده خاموش و روش کردن مودم روتر خود را امتحان کنید (آن را کاملاً خاموش و بعد از 5 دقیقه دوباره روشن کنید).

اگر از اتصال سیمی استفاده می کنید، کابل اترنت یا کابل شبکه یا پچ کورد شبکه را به پورت دیگری روی مودم روتر تغییر دهید

پورت های معیوب یکی از دلایل اصلی از دست دادن بسته هستند.

در مرحله بعد، خود کابل اترنت شبکه را جدا کنید (به شرطی که یکی دیگر داشته باشید). اگر از کابل قدیمی‌تر یا فرسوده‌ای استفاده می‌کنید، جایگزین کردن کابل Cat 5E یا Cat 6 جدیدتر ممکن است مشکل را حل کند.

اگر در حال حاضر از طریق Wi-Fi بازی می کنید، ممکن است تداخل با دیگر وسایل الکتریکی یا الکترونیکی، فاصله از روتر یا قدرت سیگنال ضعیف باعث از دست رفتن بسته شود.

سعی کنید با استفاده از کابل اترنت با اتصال سیمی به دی وی آر یا کامپیوتر وصل شوید، سپس نتایج را مقایسه کنید. ازدحام در شبکه خانگی شما – ناشی از استفاده دیگران از سرویس‌های پخش، برقراری تماس صوتی یا ویدیویی، یا بازی آنلاین در دستگاه‌های مختلف – نیز می‌تواند باعث از دست رفتن بسته شود.

ساده ترین راه حل این است که در زمان هایی بازی کنید که شبکه شما کمتر شلوغ است. با این حال، تغییر تنظیمات روتر شما اغلب راه حل عملی تری است. برای این مراحل پیشرفته تر، باید به منوی تنظیمات روتر خود دسترسی داشته باشید.

گذری کوتاه بر تنظیمات روتر

با تایپ آدرس IP روتر خود (معمولا 192.168.1.1) در مرورگر خود می توانید به تنظیمات روتر دسترسی پیدا کنید. این را معمولاً می‌توان در دفترچه راهنمای روتر، راهنمای شروع سریع همراه با روتر یا یادداشتی که روی خود روتر چسبانده شده است، پیدا کرد. رمز عبور باید در همان مکان باشد(معمولا به طور پیش فرض هم نام کاربری و هم رمز عبور admin است).

اگر آدرس و رمز عبور پیش‌فرض را پیدا نکردید، مدل روتر خود را در صفحه پشتیبانی سازنده جستجو کنید.

هنگامی که به تنظیمات روتر دسترسی پیدا کردید، به دنبال گزینه ای برای به روز رسانی سیستم عامل روتر باشید. منوهای روتر به طور گسترده ای متفاوت هستند، و این گزینه را ممکن است در زیر منوهایی با عنوان “گزینه های پیشرفته” یا “اتصال” پیدا کنید.

بروزرسانی روتر

مطمئن شوید که آخرین به روز رسانی را اجرا می کنید، زیرا آپدیت های قدیمی یکی دیگر از منابع بالقوه از دست دادن بسته است. در صورت نیاز به به‌روزرسانی، دستورالعمل‌های سازنده را در طول فرآیند دنبال کنید – ممکن است از شما بخواهند که تنظیمات روتر را به پیش‌فرض کارخانه بازگردانید.

فعال کردن حالت های کیفیت خدمات (QoS) راه حل ممکن دیگری است. هنگامی که چندین کاربر و دستگاه از یک شبکه مشترک استفاده می کنند، QoS می تواند اولویت بیشتری را به برنامه های کاربردی بلادرنگ بدهد در حالی که سایر فعالیت ها (مانند مرور وب) را از اولویت خارج می کند. اغلب می توان آن را در منوی “QoS” یا “Prioritization” در تنظیمات روتر یافت.

آیا از دست دادن بسته همیشه قابل رفع است؟

اگرچه از دست دادن بسته می تواند آزاردهنده باشد، اما شما راه حل های بالقوه زیادی در اختیار دارید.

ابتدا برای تحقیق وقت بگذارید. راه‌حل‌های کاربران دیگر را برای از دست دادن بسته‌ها در بازی خاصی که بازی می‌کنید، جستجو کنید و سعی کنید متوجه شوید که آیا مشکل سمت کلاینت است یا سمت سرور. (اگر سمت سرور باشد، احتمالاً نمی‌توانید کاری بکنید جز اینکه منتظر یک پچ باشید.)

اگر مشکل در سمت کلاینت است، مسیریاب خود را ریست، جابجایی از Wi-Fi به اترنت، تغییر پورت های اترنت و تعویض کابل های اترنت امتحان کنید. اگر هیچ کدام از اینها موفق نشد، سفت‌افزار روتر خود را به‌روزرسانی کنید. و در نهایت تست کیفیت سرویس و ویژگی های اولویت بندی یا QoS

اگر با تمام روش های موفق به رفع مشکل خود نشدید می توانید همیشه با هایپر امنیت آریو یا آریو الکترونیک تماس بگیرید. متخصصان ما آماده پاسخگویی و رفع مشکل شما هستند.

منبع : intel.com

 

نمایش بیشتر

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا