دانش و فن آوریدوربین مداربستهنظارت تصویری

دوربین مداربسته بولت و نصب آن

دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته بولت نوعی از دوربین های مداربسته می باشد که در ادامه هایپر امنیت آریو به بررسی ویزگی های این دوربین می پردازد. برای آشنایی بیشتر با هایپر امنیت آریو از سایت آریو الکترونیک دیدن فرمایید.

اصطلاح بولت (Bullet) به معنای گلوله یا لوله است. دوربین مداربسته بولت نوعی از دوربین مداربسته است که شکل ظاهری آن مثل گلوله تفنگ می باشد. دوربین هایی با بدنه معمولا استوانه ای شکل و عموما فلزی هستند که در بازار به نام استوانه ای معروف هستند که به دو نوع تحت شبکه (IP) و آنالوگ (AHD) تقسیم می شوند.

با توجه به اینکه برخی از این دوربین ها با تکنولوژی IP67 ساخته شده اند و بدنه آن ها ضد آب می باشد برای محیط های بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند.

مهم ترین دلیل استفاده از آن را در محیط های خارجی می توان استقامت بالای دوربین بولت در برابر باران و برف و… دانست، این مدل دوربین به دلیل داشتن کلاهک در برابر باران و برف می تواند تا حدودی محافظت شود.

دوربین مداربسته بولت

مزایای دوربین مداربسته بولت

  1. مزایای زیادی وجود دارند که مشتریان را توجیه می کنند از دوربین مداربسته بولت برای نصب در سیستم های نظارتی خود استفاده نمایند، اولین و مهم ترین آنها این است که خرید این دوربین ها از هر جهت مقرون به صرفه است.
  2. یکی دیگر از مزایای دوربین مداربسته بولت، قابلیت تصویربرداری آنها در تاریکی و نور بسیار کم است،
  3. دوربین های مداربسته بولت در دو دسته دوربین های آنالوگ یا دوربین های دیجیتال با فناوری بیسیم در دسترس هستند. نصب و راه اندازی سیستم های مداربسته دوربین های مداربسته بولت به سادگی امکان پذیر است.
  4. این دوربین های امنیتی محدوده وسیعی را تحت پوشش قرار می دهند و در مقایسه با دوربین های امنیتی دام، کاربرد بهتری دارند. مورد دیگر از مزایای نصب دوربین مداربسته بولت برای نظارت بر یک محیط، انعطاف پذیری آنها برای نصب در موقعیت های مختلف است، این دوربین ها را به راحتی می توانید در زوایای مختلف نصب کنید.
  5. قابلیت ضد آب بودن و عدم نفوذ گرد و غبار به داخل دوربین، یکی دیگر از مهمترین مزایای این محصولات هستند، این ویژگی موجب شده است از دوربین مداربسته بولت در فضای آزاد به راحتی استفاده کنید و بارش باران یا سرمای هوا در عملکرد این دوربین ها اختلالی ایجاد نمی کند. میزان رزولوشن تصویربرداری از طریق این دوربین های امنیتی در حداکثر کیفیت قرار دارد.
    استاندارد محافظتی
  6. تصاویر ضبط شده، قابلیت نمایش FULL HD را دارند همچنین لنزهای به کار رفته برای دوربین مداربسته بولت در مدل های لنز ثابت و لنز متغیر در دسترس است. تمام این عوامل موجب شده است دوربین های بولت، بهترین انتخاب برای سیستم های نظارتی به ویژه شرکت ها و منازل مسکونی باشند.

نصب دوربین مداربسته بولت

  • اولین گام تهیه نقشه : تهیه نقشه از مراحل نصب دوربین مدار بسته است. در اولین مرحله باید با توجه به نقشه منطقه مورد نظر یک نقشه برای اجرای دوربین های مداربسته طراحی کرد و با کمک این نقشه ها می توان نصب را در مدت زمان کوتاه تری انجام داد و هم چنین تخمین مناسبی از ابزار و لوازم مورد نیاز داشت.

تهیه نقشه دوربین مداربسته

 

  • دومین گام انتخاب تجهیزات مناسب : پس از اینکه نقشه مورد نظر تهیه شد می توان با استفاده از مختصات آن هر یک از لوازم و میزان مورد نیاز را تخمین زد و نسبت به تهیه آن ها اقدام کرد. توصیه می کنیم در تهیه تجهیزات دقت و توجه خاصی به خرج داده و تا حد امکان آن ها را از بهترین مدل ها و برندها تهیه کنید.

 

  • سومین گام تعیین محل نصب تجهیزات : برای این کار باید با توجه به نقشه تهیه شده، محل مناسب برای نصب تجهیزات مختلف از جمله دوربین ها، کابل ها و دستگاه های DVR و … را انتخاب کرد. در واقع انتخاب محل یکی از مهم ترین مرحله های نصب دوربین مداربسته به شمار می رود، اگر در این مورد توجه خاصی انجام نشود، حتی با دوربین های خاص نیز نمی توان بازدهی مناسب را دریافت کرد.

 

  • چهارمین گام کابل کشی و برقراری مدارها : بسته به نوع دوربین ها و سیستم کاری آن ها بایستی از کابل و مدار خاص آن ها استفاده شود. اولین حالت که عموما در نصب دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد، مدار آنالوگ یا اچ دی است. در این حالت دوربین ها به وسیله کابل های RG11، RG6، RG59 متصل می شوند و اتصالات دوربین و برق آن به دستگاه DVR انجام می شود.

درست قرار گرفتن مدار

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا