آموزشامنیتدوربین مداربسته

دوربین مداربسته اسپیددام و مینی اسپیددام چیست؟

دوربین مداربسته اسپیددام و مینی اسپیددام چیست؟

دوربین مداربسته اسپیددام و مینی اسپیددام از انواع دوربین های مداربسته می باشد که از نظر ظاهری و فناوری با دیگر دوربین های مداربسته بسیار متفاوت می باشند.

در این مقاله قصد داریم راجع به این دوربین ها و ویژگی های آن ها صحبت کنیم. تا آخر این مطلب همراه هایپر امنیت آریو باشید.

دوربین مداربسته اسپیددام

دوربین مداربسته اسپیددام یک دوربین مداربسته با ویژگی های بسیار شگفت انگیز برای کنترل تردد و بررسی بیشتر جزئیات است. این مدل دوربین با نام دوربین گردان ، دوربین ptz و دوربین 360 درجه در بازار موجود است.

این دوربین ها از نظر ظاهر مشابه دوربین های دام هستند، اما با این تفاوت که قابلیت چرخش دارند و بسیار پیشرفته تر می باشند. از مشخصات اصلی دوربین اسپید دام قابلیت چرخش آن و زوم اپتیکال است که باعث حرفه ای شدن این دوربین ها شده است.

ویژگی های دوربین اسپیددام

قابلیت چرخش اسپید دام

این دوربین می تواند در جهت افقی و عمودی چرخش داشته باشه و در جهت چرخش افقی هیچ محدودیت چرخشی ندارد. اما باید بدانید که این دوربین می تواند بیش از 90 درجه چرخ داشته باشد. اما یکی از ویزگی های این دوربین این است که در برابر دوربین های مداربسته دیگر بیشترین منظقه را پوشش می دهد.

قابلیت چرخش دوربین اسپیددام

قابلیت زوم اپتیکال

حتما برای شما پی شآمده است که هنگامی که در دستگاه یا دوربین زوم می کنید کیفیت تصویر پایین آمده است. در زوم اپتیکال باید گفته که هنگام زوم کردن از کیفیت تصویر کم نمی شود. و تصاویر تا چند کیلومتر به راحتی قابل تشخیص هستند.

زوم اپتیکال را با ضریب x نمایش می دهند. حالا ممکن است که شما در مشخصات دوربین خود 8x مشاهده کنید این یعنی دوربین شما می تواند تا 8 برابر اندازه ای که تصویر دارد زوم کند.

زوم اپتیکال

 بیشترین دید در شب به همراه بیشترین برد دید در شب

دربسیاری از دوربین های اسپیددام دید در شب به صورت لیزری است. که این دوربین ها برای نظارت عمومی جاده ها و ترافیک های شبانه بسیار مناسب است. دید در شب لیزری بردی تا 500 متر را دارد.

مدل دیگر دید در شب Day-Night است که می تواند تصاویر را با کیفیت بالا در محیط هایی نور آن ها کم است ثبت کند. این دوربین ها گاهاً می توانند تا مسافت های چند کیلومتری را نیز تصویر دهند

دید در شب

انواع دوربین مداربسته اسپیددام

دوربین با زوم بالا

در حال حاضر تنها دوربینی که دارای زوم بالا می باشد دوربین اسپیددام 50x می باشد که مسافت وسیعی را در نظر می گیرد. ما برای شما 50 برابر بزرگنمایی را در تصویر زیر نشان داده ایم.

بزرگنمایی

دوربین بی سیم

طراحی این نوع از دوربین ها به گونه ای می باشد که می توانند تصاویر دریافتی را داخل رم micro Sd که داخل دوربین می باشد ذخیره کنند. که اکثر این دوربین ها قابلیت پشتیبانی از رم تا حداکثر حجم 128 گیگ را دارند.

البته شما می توانید با استفاده از کابل لن نیز از این دوربین ها استفاده نمایید که نیاز به کابل شبکه و دستگاه NVR نیز می باشد.

مکان های مناسب برای نصب دوربین های اسپیددام

  • از این مدل دوربین ها بیشتر در محیط های وسیع استفاده می شود. چرا که این دوربین ها قابلیت زوم و بزرگنمایی هستند و می توانند به راحتی مسافت های دور را تشخیص دهند.
  • از آن جایی که این دوربین قابلیت چرخش 360 درجه را دارد بهترین انتخاب برای معادن ، کارخانجات بزرگ ، چهارراه ها و میادین اصلی می باشد.

محل نصب دوربین اسپیددام

دوربین مینی اسپیددام چیست؟

دوربین های مینی اسپیددام نوعی دوربین گردشی در ابعاد کوچک است و هم چنین قابلیت زوم کمتر از 8x یا 10x را دارند. از آن جایی که ابعاد این دوربین ها کوچک است می توان از آن ها برای کاربری های مسکونی ، تجاری و… استفاده نمود. و دیگر نیازی نیست که از دوربین های بزرگ او پرهزینه اسپیددام استفاده نمائید.

این دوربین ها نیز مانند دوربین های اسپیددام قابلیت چرخش 360 درجه و عملیات بزرگنمایی  را دارند.

مزایای استفاده از دوربین اسپیددام و مینی اسپیددام

  • این دوربین دارای یک لنز بسیار تیره است همین مورد موجب شده است که فعال بودن و نبودن دوربین مشخص نیست.
  • این دوربین ها می توانند نور سفید را تنظیم کنند در نتیجه اگر تصاویری بسیار روشن یا بسیار تاریک باشند نسبت به بهتر دیده شدن آن اقدام می کنند.
  • طراحی منحصر به فرد دوربین های PTZ و حبابی که به عنوان محافظ لنز به کار گرفته شده؛ عملکرد دوربین را بالا برده است.
  • این دوربین ها را می توان به راحتی از مسافت دور کنترل کرد. شما می توانید، به راحتی با کمک نرم افزاری های کامپیوتری یا اپلیکیشن موبایل زاویه دوربین، میزان زوم و سایر تنظیمات دوربین را به راحتی انجام دهید.

نصب دوربین اسپیددام و مینی اسپیددام

این دوربین ها غیر از کابل تصویر و کابل برق دارای یک کابل به نام  RS485 می باشند. این کابل جهت کنترل کردن دوربین استفاده می شود.

هایپر امنیت آریو تمامی تجهیزات برای نصب دوربین مداربسته را موجود دارد و شما می توانید به راحتی آن ها را خریداری نمائید.

در هنگام خرید دوربین های اسپیددام از آریو  نگران نصب دوربین نباشید چرا که مجموعه ما مانند همیشه با نصابان حرفه ای در کنار شما مشتریان وفادار می باشد.

نحوه نصب دوربین اسپیددام
برای آشنایی بیشتر با هایپر امنیت آریو می توانید از سایت آریو الکترونیک دیدن فرمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا