دفترچه راهنماآموزشخودرو
موضوعات داغ

راهنمای 0 تا 100 دزدگیر تصویری خودرو اسپای LQ090 یا M9

چگونه با دزدگیر تصویری خودرو اسپای LQ090 یا M9 کار کنیم و آن را تنظیم کنیم؟

اسپای LQ090 یا M9 : چگونه آن را نصب و از آن استفاده کنیم؟

در این پست می خواهیم نحوه راه اندازی و استفاده کامل دزدگیر تصویری خودرو اسپای LQ090 یا M9 را به شما آموزش دهیم.

اگر این دزدگیر را تهیه کردید و بعد از باز کردن دفترچه انگلیسی آن به مشکل خوردید اصلا جای نگرانی نیست. هایپر امنیت آریو اینجاست تا شما را یاری کند.

این نکته را مد نظر داشته باشید که این راهنما به صورت کامل و جامع بوده و برای همه استفاده کنندگان از مصرف کننده تا نصاب نوشته شده و شامل ساده ترین کارایی های این دزدگیر نیز می شود.

ضمنا از فهرست بالای این پست براحتی می توانید به قسمت مورد نظر خود رفته و آن قسمت را براحتی مطالعه کنید. بیایید شروع کنیم.

عملکرد

فعال کردن باصدا و چشمک زدن راهنما

وقتی خودرو در حالت پارک و بدون حرکت است، سوییچ خودرو را در آورده و تمام درب ها را ببندید ( بهتر است در خارج از اتومبیل باشید ) سپس کلید دکمه قفل کردن دزدگیر تصویری اسپای یا قفل کردن را روی ریموت یکبار فشار می دهیم، بدین ترتیب این مراحل اتفاق خواهد افتاد. اگر هر کدام اتفاق تیافتد مشکلی بوجود آمده و باید با نصاب یا فرد متخصص مشورت شود:

LED نشانگر چشمک می زند.چراغ های راهنما یک بار چشمک میزند.آژیر یک بار صدا می‌دهد.شوک سنسور فعال خواهد شد.سپس ریموت کنترل یک بار صدای “بیپ-بیپ” خواهد داد.آیکون یا نشانه قفل در ریموت و آیکون بلندگو در ریموت روشن خواهند شد.آیکون درب ها دو بار چشمک می زند.نور پشت صفحه ریموت روشن می‌شود.

با زدن دوباره دکمه قفل کردن دزدگیر تصویری اسپای این مراحل اتفاق می افتد:

LED نشانگر چشمک می زند.راهنما یک بار چشمک می زند.آژیر مدت بیشتری “بیپ” می زند.شوک سنسور و چشمی آلتراسونیک مایکرو ویو فعال می شود.صدایی از ریموت خارج می شود.آیکون یا نشانه قفل در ریموت و آیکون بلندگو در ریموت روشن خواهند شد.آیکون درب ها دو بار چشمک می زند.و نور پشت صفحه ریموت روشن می شود.

فعال کردن بدون صدا

وقتی خودرو در حالت پارک و بدون حرکت است، سوییچ خودرو را در آورده و تمام درب ها را ببندید ( بهتر است در خارج از اتومبیل باشید ) سپس کلید دکمه سایلنت دزدگیر تصویری اسپای یک بار فشار می دهیم تا درب ها قفل شود.

LED نشانگر چشمک می زند.چراغ های راهنما یک بار چشمک میزند.آژیر هیچ صدایی نمی دهد.شوک سنسور فعال خواهد شد.سپس ریموت کنترل یک بار صدای “بیپ-بیپ” خواهد داد.آیکون یا نشانه قفل در ریموت و بدون صدا در ریموت تصویری اسپای در ریموت روشن خواهند شد.آیکون درب ها دو بار چشمک می زند.

اگر دوباره کلید دکمه سایلنت دزدگیر تصویری اسپای یک بار دیگر فشار دهیم همان مراحل فوق تکرار شده با این تفاوت که صدای موزیکی از ریموت خارج خواهد شد.

دزدگیر تصویری خودرو اسپای در دو مدل اسپای LQ090 و اسپای M9 طراحی و تولید شده و از نظر کارایی فرقی با هم ندارند.

شوک سنسور

در وضعیت دزدگیر فعال ، اگر ضربه ای به خودرو زده شود ، برای بار اول ، آژیر 5 بار به طور کوتاه به صدا در می‌آید و برق موتور قطع می شود. راهنما چشمک زده و در همان زمان روی ریموت 5 بار صدای “بیپ” شنیده شده و ویبره می زند. این مراحل برای هشدار به شما طراحی شده است.آیکون شوک سنسور و چراغ های راهنما نیز روی ریموت روشن خواهد شد.نور پس زیمنه ریموت روشن می شود.

اگر در 15 ثانیه بعدی دوباره ضربه ای به ماشین بخورد، آژیر و چراغ های راهنما ، 30 ثایه به طور مداوم به صدا درآمده و چشمک می زنند.در این مرحله نمی توان موتور را روشن کردن چرا که قبلا برق آن توسط دزدگیر اسپای LQ090 قطع شده است.ریموت نیز به طور مداوم 30 ثانیه صدای “بیپ-بیپ-بیپ” داده،سپس 8 بار می لرزد.آیکون های لرزش و راهنما همزمان روی آن چشمک می زنند.نور پس زمینه ریموت نیز روشن خواهد شد. بعد از مدت زمان آژیر، سیستم اسپای LQ090 به وضعیت قبلی باز می گردد.

اگر قبلا دزدگیر خودرو اسپای LQ090 را در وضعیت بدون آژیر و صدا فعال کرده باشیم. در صورت ضربه به اتومبیل و تحریک شوک سنسور ، صدایی از آژیر شنیده نشده ولی روی ریموت همچنان هشدار به صدا در می آید.

سنسور چشم الکترونیک یا مایکروویو

این وسیله یا سنسور می تواند به صورت دلخواه روی دزدگیر تصویری اسپای LQ090 نصب شده و هنگام خریداری در جعبه دزدگیر اتومبیل وجود ندارد و باید جداگانه خریداری شود.

در وضعیت دزدگیر فعال، اگر شخصی یا چیزی به مدت 5 ثانیه در داخل خودرو حرکت کند، توسط سنسور چشم الکترونیک یا مایکروویو تشخیص داده می‌شود. در این هنگام آژیر 5 بار به صدا در می‌آید. برق موتور قطع شده اما چراغ های راهنما چشمک نمی‌زنند.سپس دوباره آژیر 5 بار به صدا در می‌آید. ریموت کنترل 5 بار “بیپ” زده و برای مطلع کردن شما می لرزد. صفحه نمایش ریموت روشن شده و آیکون  [ ] روشن می‌شود.ریموت کنترل یک بار به صورت مداوم به صدا در می‌آید.

حال اگر آن شخص یا جسم به مدت 15 ثانیه توسط سنسور چشم الکترونیک یا مایکروویو تشخیص داده شود، برق موتور قطع شده ، راهنما چشمک زده ، از آژیر به مدت 30 ثانیه صدا خارج شده ، ریموت کنترل به مدت 30 ثانیه “بیپ-بیپ-بیپ” صدا داده ، آیکون  [ ] روی ریموت روشن شده و صفحه نمایش آن نیز روشن می‌شود و ریموت برای 8 بار می لرزد.

اگر قبلا دزدگیر خودرو اسپای LQ090 را در وضعیت بدون آژیر و صدا فعال کرده باشیم. در صورت تشخیص جسم توسط سنسور چشم الکترونیک یا مایکروویو ، صدایی از آژیر شنیده نشده ولی روی ریموت همچنان هشدار به صدا در می آید.

اگر منطقه محل سکونت شما یا جایی که بیشتر اتومبیل را پارک می کنید اغلب اوقات بارانی است، بهتر است برای جلوگیری از هشدارهای کاذب، از سنسور مایکروویو استفاده نکنید.

هشدار بازشدن درب‌های خودرو

در وضعیت دزدگیر فعال، اگر دربی باز شود و یا ترمز پایی فشرده شود ( اگر سیم آن به دزدگیر خودرو وصل شده باشد )  ، آژیر دزدگیر برای 30 ثانیه به صدا در می آید و راهنما نیز در همین مدت چشمک می زند. بدیهی است ماشین در این وضعیت ، در حالت کاملا بی حرکت است.

برای اطلاع رسانی و مطلع کردن شما، ریموت دزدگیر خودرو برای 30 ثانیه به صدا در آمده و 8 بار ویبره می زند یا می لرزد. در همین حال آیکون های درب کناری و چراغ مرکزی روی ریموت چشمک می زند. چراغ پشت نمایشگر ریموت روشن خواهد شد. 

بعد از پایان این مدت ، دزدگیر به وضعیت سابق باز خواهد گشت.

باز شدن سوییچ و رفتن به وضعیت ACC ON

در وضعیت دزدگیر فعال، اگر سوییچ اتومبیل باز شود و به وضعیت ACC ON برود،آژیر دزدگیر برای 30 ثانیه به صدا در می آید و راهنما نیز در همین مدت چشمک می زند. بدیهی است ماشین در این وضعیت ، در حالت کاملا بی حرکت است.

برای اطلاع رسانی و مطلع کردن شما، ریموت دزدگیر خودرو برای 30 ثانیه به صدا در آمده و 8 بار ویبره می زند یا می لرزد و چراغ پشت نمایشگر ریموت روشن خواهد شد. 

بعد از پایان این مدت ، دزدگیر به وضعیت سابق باز خواهد گشت.

هشدار و آژیر اضطراری

در وضعیت دزدگیر فعال، اگر هر تحریکی همانند باز شدن درب، فشرده شدن ترمز پایی ( اگر سیم آن به دزدگیر خودرو وصل شده باشد ) و … رخ دهد مراحل بالا تکرار می شود. برای امنیت بیشتر تا 40 ثانیه برق موتور قطع شده و ماشین قابل روشن شدن نخواهد بود. و بعد از آن دزدگیر ماشین به طور خودکار به حالت فعال باز خواهد گشت.

ضمنا اگر دوباره اتفاق بیافتد دزدگیر خودرو برای 4 دقیقه آژیر خواهد کشید.

قطع کردن آژیر

وقتی که آژیر شروع به فعالیت کرده و به صدا در می آید، برای توقف آن می توانید از کلید دکمه قفل کردن دزدگیر تصویری اسپای یا دکمه سایلنت دزدگیر تصویری اسپای روی ریموت استفاده کنید. هر دو ریموت به طور همزمان از ارسال هشدار برای شما بازخواهد ماند یا بی صدا می شوند.

غیر فعال کردن وضعیت دزدگیر

در وضعیت فعال بودن دزدگیر خودرو با صدا، با یک بار فشردن دکمه قفل باز ریموت خودرو روی ریموت درب ها باز شده ، چراغ راهنما دو بار چشمک زده و آژیر دو بار صدای “دوو…دوو” می دهد. در این حالت دزدگیر خودرو غیر فعال شده است. سپس از ریموت کنترل صدای “بیپ بیپ ” خارج خواهد شد. آیکون ها درب ها روی ریموت چشمک زده و نور پس زمینه آن برای 5 ثانیه روشن خواهد ماند و آیکون قفل باز ریموت خودرو ریموت روشن خواهد ماند.

در وضعیت فعال بودن دزدگیر خودرو بدون صدا، صدایی از آژیر خارج نخواهد شد اما مراحل همانند بالا هستند.

از این قسمت به بعد وارد کارایی های پیشرفته این دزدگیر خواهیم شد. مطالب بسیار جذابی در ادامه خواهید خواند.

باز کردن صندوق یا صندوق پران : چگونه صندوق عقب را با ریموت دزدگیر تصویری اسپای LQ090 باز کنیم?

وقتی خودرو خاموش است، کلیدهای دکمه قفل کردن دزدگیر تصویری اسپای و دکمه سایلنت دزدگیر تصویری اسپای را برای مدت 1 ثانیه یا بیشتر به طور همزمان فشار دهید. تا درب صندوق باز شود. این به شرطی است که اتومبیل شما مجهز به سیستم صندوق پران یا پمپ صندوق باشد. بعد از آن سه بار صدایی کوتاه از ریموت خارج شده و آیکون صندوق عقب در ریموت 3 بار چشمک خواهد زد و برای 5 ثانیه روشن خواهد ماند.

برای اینکه به شما یا آوری شود که صندوق باز است، نور پس زمینه ریموت روشن خواهد ماند.

سیستم ضد سرقت : چگونه ماشین را با ریموت دزدگیر تصویری اسپای M9 از راه دور خاموش کنیم?

وقتی که موتور خودرو روشن یا اتومبیل در حال حرکت است ( به هر علتی خودرو شما بدون اجازه شما حرکت کرده مانند دزدی یا … ) کلید دکمه سایلنت دزدگیر تصویری اسپای را برای مدت 2 ثانیه یا بیشتر فشار دهید تا دزدگیر خودرو به حالت ضد سرقت برود. در این وضعیت چراغ های راهنما بدون توقف چشمک خواهند زد و آژیر به طور مداوم صدا خواهد داد. فقط 20ثانیه کافیست تا با قطع برق ، موتور وسیله نقلیه خاموش شود.( دقت کنید برای خاموش کردن موتور حتما باید رله قطع موتور یا CUT OFF توسط نصاب وصل شده باشد).

برای خروج از این حالت فقط کافیست کلید قفل باز ریموت خودرو را روی ریموت ، یک بار فشار دهید.

تنظیمات چشمک زدن راهنما در حالت باز شدن درب

در وضعیت که وضعیت سوییچ روی ACC-ON قرار دارد، دکمه قفل باز ریموت خودرو ریموت تصویری را به مدت 2 ثانیه فشرده نگه دارید، آژیر دو بار صداد داده و در این حالت چراغ های راهنما در هنگام باز بودن درب چشمک می زند. اگر می خواهید که چراغ های راهنما در وضعیت باز بودن درب خاموش باشد کافیست دوباره این کار را انجام دهید.

غیر فعال کردن اضطراری : وقتی فقط سوییچ دارید!

اگر بنا بر هر علتی ریموت های خود را گم کردید، فراموش کردید، باتری تمام شده بود، ریموت خراب شده بود و در کل در حالتی که بخواهید فقط با سوییچ و بدون ریموت دزدگیر تصویری خودرو اسپای LQ090 یا M9 را غیر فعال کنید فقط کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

این وضعیت در حالتی کار می کند که سیم ترمز به دزدگیر متصل باشد. در غیر این صورت باید قسمت مرکزی یا کیت دزدگیر خودرو را خارج کرده و برای رفع این مشکل به قسمت تعمیرات هایپر امنیت آریو مراجعه فرمایید.
  1. درب راننده را با سوییچ باز کنید ( در این حالت آژیر صدا داده و چراغ های راهنما بی وقفه چشمک می زند )
  2. ترمز پایی را فشار داده و سوییچ را 10 بار به حالت ACC OFF/ON تغییر دهید.
  3. بعد از 10 بار در آخرین دفعه سوییچ را روی حالت ON برای 2 ثانیه یا بیشتر نگه دارید.
  4. در این حالت موفق شده اید دزدگیر را غیر فعال کنید.

دقت کنید تا زمانی که با ریموت همین دستگاه دکمه قفل باز ریموت خودرو را فشار ندهید نمی توانید دزدگیر ماشین را به حالت فعال دربیاورید. و اگر هیچ ریموتی در دسترس ندارید به هایپر امنیت آریو مراجعه کرده و ریموت آن را تهیه فرمایید. روش کد دهی در ادامه به شما آموزش داده خواهد شد.

فعال کردن خودکار دزدگیر : وقتی فراموش می کنید بعد از ترک ماشین دزدگیر را بزنید

وقتی خودرو را پارک کردید و موتور را خاموش نمودید، شما معمولا درب را بسته و ماشین را ترک می کنید. ولی گاهی فراموش می کنید که دزدگیر تصویری خودرو اسپای LQ090 خود را فعال کنید!

به همین منظور طراحان این دزدگیر ماشین هوشمند راهی برای آن اندیشیده اند. به این صورت که بعد از 8 ثانیه که ماشین را خاموش کرده و خودرو را ترک می کنید، آژیر سه بار صدای کوتاه “بی…بی…بی…” داده تا شما را مطلع کنید و ریموت تصویری دزدگیر خودروی شما با صدا خواهد لرزید.

در این حالت آیکون های قفل در ریموت و قفل باز ریموت خودرو روی ریموت به مدت 5 ثانیه چشمک خواهند زد.

حالا اگر شما در مدت 1 دقیقه دزدگیر ماشین را فعال نکنید، دزدگیر به صورت خودکار به حالت فعال بی صدا خواهد رفت ( حتما باید حالت “فعال اتوماتیک یا AUTO-ARM” روی ریموت فعال باشد که به طور پیش فرض در تنظیمات کارخانه فعال می باشد )اما درب ها قفل نشده و راهنما 5 ثانیه چشمک خواهد زد. آیکون قفل در ریموت روی ریموت 5 ثانیه چشمک زده و سپس آیکون بدون صدا در ریموت تصویری اسپای روشن خواهد شد و آیکون “AUTO-ARM” با موزیک چشمک خواهد زد.

وقتی حالت “فعال اتوماتیک یا AUTO-ARM” فعال باشد و شما ماشین را پارک کرده و آن را خاموش کردید، حالا در صورتی که بخواهید به طور کامل دزدگیر خودرو در حالت غیر فعال باقی بماند دکمه قفل باز ریموت خودرو روی ریموت را دوبار پشت سرهم فشار دهید.

ضمنا وقتی حالت “فعال اتوماتیک یا AUTO-ARM” فعال است، اگر بخواهید درب ها را قفل کنید ، باید در مدت 5 ثانیه اول دکمه قفل باز ریموت خودرو را فشار دهید.

هشدار درب های باز

در حالت دزدگیر فعال ، اگر هر کدام از درب ها باز مانده یا به طور کامل بسته نشده باشد، بعد از 8 ثانیه آژیر صدا داده و راهنما 3 بار چشمک می زند، ریموت تصویری 5 بار صدای “بیپ بیپ بیپ” داده و 5 ثانیه می لرزد.آیکون درب ها چشمک زده و نور پس زمینه ریموت برای هشدار به شما روشن می شود.شما ابتدا باید دزدگیر خودرو را غیر فعال کرده و سپس درب را ببندید و دوباره دزدگیر را فعال کنید.

بعد از 45 ثانیه اگر همچنان درب قفل نشده بود، آژیر به صدا در آمده و راهنما چشمک می زند. آیکون های چراغ بالا و درب ها روی ریموت حدودا 30 ثانیه چشمک زده و نور پس زمینه ریموت روشن می شود. در همین حال ریموت صدای داده و 8 بار می لرزد.

اگر درب ها بعد از این مدت همچنان باز مانده باشد یا قفل نشده باشد، این عملیات تا زمانی که شما درب را قفل نکرده و سیستم را فعال نکردید هر 4 دقیقه تکرار خواهد شد. ضمنا این حالت شبیه حالت فعال می باشد که همه سنسورهای دزدگیر فعال می باشد.

اگر اشتباها درب را باز کردیم چه می شود؟

در حالت دزدگیر فعال ، اگر دکمه قفل باز ریموت خودرو را به هر علتی فشار دهید ، مثلا خودتان بخواهید یا سهوا فشرده شود ( مثلا در جیبتان باشد یا کودکتان آن را برای بازی بفشارد ) و بعد از آن تا 25 ثانیه دربی از خودرو باز نشود ( فرق نمی کند کدام درب باشد حتی درب کاپوت یا صندوق ) ، دزدگیر اسپای LQ090 به طور خودکار مجددا فعال خواهد شد.

این سیستم برای این طراحی و تعبیه شده است که از باز کردن سهوی و اشتباهی درب ها و غیر فعال کردن دزدگیر ماشین جلوگیری شود.

برای اطلاع شما پیامی هم به ریموت ارسال شده و ریموت با صدایی کوتاه شما را مطلع می کند.

در این حالت وقتی دزدگیر دوباره به صورت خودکار فعال یا اصطلاحا مسلح شد، صدایی کوتاه از آژیر خارج شده و چراغ های راهنما برای 5 ثانیه چشمک خواهند زد.

اگر قبلا در حالت بدون صدا دزدگیر را فعال کرده باشید، بدون صدا فقط راهنما چشمک خواهد زد.

یک پیشبینی جالب در این دزدگیر خودرو اتفاق افتاده این است که در حالت دزدگیر فعال ، اگر دکمه قفل باز ریموت خودرو را به هر علتی فشار دهید و دربی حتی 0.5 ثانیه باز شود اما در زمان 45 ثانیه خودرو روشن نشده ( وضعیت به ACC ON تغییر نکند ) و یا ترمز پایی فشرده نشود ( اگر سیم آن به دزدگیر خودرو وصل شده باشد )  باز هم دزدگیر اتومبیل اسپای LQ090 یا M9 به طور خودکار فعال شده و دوباره وضعیت بالا تکرار خواهد شد.

قفل شدن خودکار درب ها

در حالت رانندگی ، اگر ترمز پایی در 15 ثانیه اول رانندگی یک بار فشرده شود ( اگر سیم آن به دزدگیر خودرو وصل شده باشد ) تمامی درب ها به صورت اتوماتیک قفل خواهد شد.

بعد از پارک کردن و خاموش کردن خودرو درب ها باز هم به صورت خودکار باز خواهند شد.

اگر یک یا چند درب به طور نادرست بسته شده باشد یا نیمه باز باشد، آژیر با صدایی کوچک شما را باخبر کرده و راهنما یک بار چشمک می زند. بعد از اینکه درب به درستی بسته شد ، درب ها به طور اتوماتیک با فشردن ترمز در 15 ثانیه اول قفل خواهد شد.

در هنگام رانندگی برای قفل شدن درب ها دکمه قفل کردن دزدگیر تصویری اسپای را فشار داده و برای باز کردن آن قفل باز ریموت خودرو را فشار دهید.

پیدا کردن ماشین : در یک پارکینگ شلوغ چگونه اتومبیل خود را پیدا کنیم ؟

این روزها که همه ماشین ها هم شکل هم شده و معمولا بیشتر آنها سفید رنگ هستند ، ممکن است در پارکینگ ها خودرو خود را گم کنیم و یا یادمان نیاید کجا آن را پارک کردیم. البته با نصب ردیاب می توانیم محل دقیق آن را پیدا کنیم.

حالا در هر صورت خواستیم با ریموت دزدگیر ماشین را اصطلاحا صدا بزنیم یا آن را پیدا کنیم، باید دکمه دکمه قفل کردن دزدگیر تصویری اسپای را به مدت 2 ثانیه یا بیشتر فشار دهیم. آژیر برای 10 ثانیه صدا می دهد و راهنما نیز به همین زمان چشمک خواهند زد.

وقتی ماشین را پیدا کردی کافی است یکی از دکمه ها را به دلخواه فشار دهید.

حالا اگر کلید دکمه سایلنت دزدگیر تصویری اسپای روی ریموت را به مدت 2 ثانیه یا بیشتر فشار دهیم فقط راهنما برای 10 ثانیه چشمک خواهد زد و صدایی در نخواهد آمد.

بالا رفتن خودکار شیشه ها یا پاور ویندوز

دزدگیر ماشین اسپای به سیستم بالابردن اتوماتیک شیشه ها مجهز است فقط به شرطی که ماژول پاور ویندوز را قبلا نصب کرده باشید. به این ترتیب بعد از فعال کردن دزدگیر تمامی شیشه ها به ترتیب بالا خواهد رفت.

این نوشته ادامه دارد. منتظر مطالب بیشتر باشید
شما می توانید در هایپر امنیت آریو و گروه آریو الکترونیک انواع محصولات امنیت خودرو و اماکن را مشاهده و خریداری فرمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا