دفترچه راهنماخودرو

دفترچه راهنمای دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر مدل ED-202

مدل ED202

دفترچه راهنمای دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر

این دزدگیر تصویری یکی از بهترین و بروز ترین دزدگیرهای تصویری موجود در بازار است. این دزدگیر اتومبیل با دارا بودن امکاناتی نظیر شوک دو مرحله ای ، وضعیت ضد سرقت ، قفل کردن اتوماتیک درب ها، قفل کودک، شیشه بالابر اتوماتیک و بسیاری از امکانات دیگر ، با وجود قیمت بسیار مناسب ، از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است.

حالا نوبت به آن رسیده که دفترچه راهنمای دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر را بیشتر بررسی کنیم. البته همانطور که می دانید در تمام جعبه های دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر این دفترچه و راهنمای نصب وجود دارد اما نصاب ها معمولا جعبه را بعد از نصب دزدگیر خودرو و متعلقات آن دور می اندازند یا اگر هم به مشتری تحویل دهند باز هم براحتی گم خواهد شد.

کد کردن ریموت ها

در حالت DISARM یا غیر فعال یا غیر مسلح کلید داخل دستگاه مرکزی را یکبار بزنید و سپس یکی از کلیدهای ریموت را بفشارید.

دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر

شوک دو مرحله ای

اگر ضربه نسبتا آرامی به خودرو وارد شود، آژیر به صدا در می آید و راهنما فلاش می زند. ریموت بیپ و ویبره می‌زند. برای یادآوری، علامت تحریک شوک سنسور و راهنما روی ریموت چشمک می زند.

اگر در مدت 15 ثانیه بعد از بار اول، شوک سنسور مجددا تحریک و یا ضربه ای شدیدتر به آن وارد شود، آژیر و راهنما برای 25 ثانیه فعال می شوند. و دوباره علامت تحریک شوک سنسور و راهنما روی ریموت چشمک می زند و علائم روی ریموت همانند مرحله اول خواهد بود.

ریست اضطراری

در حالتی که دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر فعال است (ARM) درب خودرو را با کلید یا سوییچ باز کنید، ظرف 10 ثانیه با استفاده از سوییچ اتومبیل ACC را ON کرده و شاسی RESET را دو بار فشار دهید (در تصویر بالا مشخص است) . سپس سیستم دزدگیر تصویری RESET شده و از حالت دزدگیر خارج می شود.

ضد سرقت

این وضعیت برای خاموش کردن خودرو از راه دور به وسیله دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر می باشد که یکی از بهترین مزیت های این دزدگیر تصویری می باشد که مزیت رقابتی بسیار بزرگی برای آن محصوب می شود.

روش آن بدین صورت است که در وضعیتی که خودرو روشن می باشد، کلید قفل بی صدا را دوبار فشار دهید تا راهنما دوبار فلاش بزند. بعد از 15 ثانیه آژیر و راهنما بمدت 15 ثانیه با هم قعال است. بعد از این مدت درب ها قفل شده و برق موتور قطع می شود. به شرطی که جامپر یک با نام P1 در برد مشخص شده است.

دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر

آژیر و راهنما همچنان می زند. ریموت 15 ثانیه بیپ و 4 بار ویبره می زند. آیکون راهنما در همان زمان روی ریموت چشمک می زند و آیکون استارت نشان داده می‌شود.

برای خروج از حالت ضد سرقت در حالتی که ACC در وضعیت ON است شاسی RESET را دو بار فشار دهید.

AUTO ARM یا فعال کردن خودکار دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر

اگر بعد از خاموش کردن خودرو و پیاده شدن و بستن درب های اتومبیل ، دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر فعال و ARM نشود ، بعد از 25 ثانیه سیستم به طور اتوماتیک به حالت ARM می رود اما درب ها قفل نمی شود.

این قابلیت را می توان به این صورت فعال و غیر فعال کرد: ACC را ON کرده و درب ها را ببندید، سپس کلید قفل رو ریموت را 2 ثانیه فشرده نگه دارید ( LED و آژیر دو بار می زنند )

قفل اتوماتیک بعد از DISARM

هنگامی که دستگاه ARM است اگر DISARM شود اما تا 25 ثانیه درب ها باز نشوند سیستم به صورت خودکار اتومتیک دوباره ARM و قفل خواهند شد.

قفل کودک

15 ثانیه بعد از روشن شدن موتور (ACC ON) با اولین ترمز درب ها قفل و با خاموش کردن درب ها باز می شوند.

زمان تاخیر سنسورهای درب (DOME LIGHT)

بعد از ARM شدن دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر، تا زمانی که چراغ سقفی خودرو روشن باشد دستگاه تا 3 دقیقه آلارم نمی دهد. در مدت این 3 دقیقه چنانچه دربی باز شود دستگاه تحریک شده و آلارم می دهد.

جامپر ها

P1: فعال / غیر فعال بودن فلاشر هنگان باز بودن درب ( حالت کارخانه : فعال )
P2: پمپ بادی ( 3.5 ثانیه دستور به پمپ ها می دهد ) / پمپ الکتریکی ( 1 ثانیه به پمپ ها دستور می دهد) ( حالت کارخانه : الکتریکی )

مد کارواش

در حالت DISARM و هنگامی که ACC در حال OFF باشد اگر کلید RESET را 5 بار بزنیم ( درب ها بسته باشند ) آژیر یکبار آلارم می‌زند. در این حالت ریموت فقط برای قفل و باز کردن استفاده می شود. تکرار مراحل بالا با 2 بار آژیر زدن نشان دهنده خروج از حالت کارواش است.

جامپر های دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر

ثبت تحریک

اگر در حالت ARM خودرو تحریک شده باشد، تحریک ثبت شده و هنگام DISARM شدن، آژیر 4 بار کوتاه آلارم می زند. ( برای هشدار به کاربر که در صورت لزوم خودرو را چک کند )

حافظه دزدگیر

در صورتی که که باتری خودرو خراب یا از مدار خارج شده باشد، با وصل مجدد باتری خودرو بعد از هر مدتی، دزدگیر بعد از 5 ثانیه به آخرین وضعیت قبل از خرابی باتری ( فعال ARM یا غیر فعال DISARM ) باز می گردد. بنابر این حتما بعد از تعویض باتری مطمئن شود که ریموت در خودرو جا نمانده و درب خودرو بسته نشده باشد چون ممکن است که درب ها قفل شده و شیشه بالا روند.

تنظیم ساعت در ریموت تصویری دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر

کلید قفل و باز را حدود 2 ثانیه با هم نگه داشته و بعد از بیپ زدن، ساعت را با دکمه قفل کردن تنظیم کرده و برای تغییر به تنظیم قیقه از کلید باز استفاده کنید. با کلید های قفل و قفل بی صدا دقیقه را کم و زیاد کرده و با نگه داشتن مجدد کلیدهای قفل و باز تنظیم ساعت را ذخیره کنید.

جدول راهنمای دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر

در این جدول مطالب بالا به صورت خلاصه آورده شده که می توانید با یک نگاه براحتی کارایی آن را درک کنید. دقت کنید ابتدا باید از مفهوم مطالب بالا کاملا مطلع بوده و در صورت فراموشی این جدول را نگاه کنید

دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر در یک نگاه

نمودار سیم بندی دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر

در این نقشه بسیار دقیق با کمی دقت می توانید به راحتی این دزدگیر تصویری را نصب و راه اندازی کنید. فقط کافیست کمی دقیق به آن نگاه کنید و دقیقا از آن پیروی کنید.

نمودار سیم بندی دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر

روش های بستن قفل مرکزی به سیم های خروجی پمپ دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر

می دانیم که انواع مختلفی از پمپ درب برای قفل کردن درب ها به صورت قفل مرکزی وجود دارد. در نمودار زیر روش های بستن انواع پمپ به دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر رسم شده است.

قفل به پمپ دزدگیر تصویری خودرو مکسیدر

دزدگیر تصویری نسل جدیدتر (البته نه چندان جدید) دزدگیرهای خودرو بوده که می تواند در افزایش امنیت خودرو کمک شایانی به ما کند. در نسل ابتدایی دزدگیرها، فقط به صورت یک طرفه می توانستیم اتومبیل را قفل و باز کرده و حداکثر کارهای دیگری مثل بازکردن صندوق را انجام دهیم.

دزدگیرهای ماشین نسل قدیم وقتی به اتومبیل ضربه ای می خورد یا درب باز می شد و آژیر به صدا در می آمد چیزی در ریموت نشان داده نمی شد و اگر صدای آژیر را نمی شنیدیم، وقتی بعد از مدتها به کنار خودرو می آمدیم، اگر شانس می آوردیم و ماشین را ندزدیده بودند، با جای خالی پخش، باتری، ECU، لاستیک و … روبرو می شدیم.

اما با اختراع دزدگیر تصویری، بسیاری از این مشکلات رفع شد. به این صورت که ارتباطی دو طرفه مابین ماشین و ریموت برقرار شده و تمام اتفاقاتی از قبیل باز شدن درب ها، چشمک زدن راهنما، ضربه به خودرو و … بلافاصله مشخص شده و ما می توانیم بلافاصله به خودرو برسیم و از سرقت جلوگیری کنیم.

یک مزیت دیگر دزدگیر تصویری خودرو برد بسیار بالای آن است به این صورت که در محیط های باز تا 2000 متر و در محیط های بسته تا 1000 متر می‌تواند با خودرو در ارتباط باشد.

اگر می خواهید این دزدگیر ماشین را خریداری کنید و یا با مشخصات آن بیشتر آشنا شوید می توانید به صفحه آن در وب سایت هایپر امنیت آریو مراجعه کرده و اطلاعات لازم را برای خرید کسب کنید.

شما می توانید در هایپر امنیت آریو و گروه آریو الکترونیک انواع محصولات امنیت خودرو و اماکن را مشاهده و خریداری فرمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا